ولایت در اسلام ناشی از ارزش هاست

و لا تحســبن الذین قتلــوا فی سبیل الله امـواتا بل احــیا عند ربهم یرزقــون

ولایت در اسلام ناشی از ارزش هاست

و لا تحســبن الذین قتلــوا فی سبیل الله امـواتا بل احــیا عند ربهم یرزقــون

ولایت در اسلام ناشی از ارزش هاست

سید هادی حسینی

پیوندها

واقعا به جهــــــــــــــنم حسن آقا ؟؟!!!

ادبیات حاج حسن


امروز حسن روحانی در همایش رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور سخنرانی می‌کرد یکبار دیگر در خصوص منتقدان سخن گفت. آنطور که ایسنا منتشر کرده است وی گفت:  یک عده به ظاهر شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی هستند و تا حرف مذاکره پیش می‌آید می‌گویند ما می‌لرزیم. به جهنم؛ بروید یک جای گرم برای خود پیدا کنید. خداوند شما را ترسو و لرزان آفریده است. 


دولت یازدهم از ابتدای فعالیت خود با برچسب‌های متعدد نسبت به منتقدان فضای نقد را بر آنها بسته‌ است. «بی‌سواد»، «لبو فروش»، «افراطی»، «متحجر»، «بی‌اخلاق»، «بی شناسنامه»، «کسانی که از جایی خاص پول می گیرند» و... برچسب‌هایی بود که جریان دولت با استفاده از آن سعی در از بین‌بردن فضای نقد در کشور می‌کند.

با اینکه آقای رئیس جمهور در روزهای کاندیداتوری اش از نقد و انتقاد از سوی همگان استقبال کرده بود اما روز به روز دایره کسانی که می توانند دولت را نقد کنند محدود تر می شود. در اولین گام از سوی یکی از مشاوران وی راننده های تاکسی و لبوفروشها از محدوده اظهارنظر و نقد در امور کشور اخراج شدند و حالا آقای رئیس جمهور پس از آنکه منتقدان را کم سواد و بی شناسنامه دانسته بود، آنها را بزدل سیاسی دانست و خطاب به آنها گفت: به جهنم!

 در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم، با برچسب افراطی و تندرو زدن به منتقدن و کسانی که به روحانی رای نداده بودند، تلاش کردند همه ی آن ها را از میدان به در کنند، لذا به راحتی به هرکسی که کمترین انتقادی نسبت به دولت داشت یا واجد تفکری متفاوت از دولت یازدهم بود را با عناوین اینچنینی مورد هجمه قرار می دادند.

در ادامه اما اهانت ها به مردم با وضوح بیشتری نمایان شد؛ تا جایی که مشاور رئیس جمهور بخشی از مردم یعنی رانندگان تاکسی و لبوفروشان را فاقد صلاحیت نظردهی در مورد مسائلی مانند انرژی هسته دانست. اما اوج این واکنش ها به مردم جایی بود که مشاور دیگر رئیس جمهور به صراحت اعلام کرد که 5/49 درصد مردم که به روحانی رای نداده اند حامی بی قانونی هستند. البته بگذریم از توهین ها و هجمه هایی که برخی دیگر از چهره ها و افراد همسو با دولت و رسانه های حامی آن ها نسبت به مردم و منتقدین دولت، به کرات روا داشتند.

 آنچه در ادامه می آید همه شرط گذاری های حسن روحانی برای منتقدان است:

 سخنان رییس جمهوری در مراسم تجلیل از اساتید نمونه کشور ۱۴ اردیبهشت 93

منتقد، استاد باشد

 در هیچ علمی مشکل با شعار حل نمی‌شود. من با شعار مخالف نیستم. بلکه یک زمانی می‌رسد که فرصتی است و شعار داده می‌شود اما راه‌حل نیست. ما باید بفهمیم در دنیا چه خبر است و چه می‌گذرد و چه راه‌حلی داریم. راه‌حلی که در گذشته رفتیم چقدر غلط بوده است. نگویید از گذشته انتقاد نکنیم. از گذشته خودم می‌گویم. همین هشت ماهی که در این کشور مسئول بودم. مگر ما معصومیم؟ ما غلط و اشتباه داریم. منتها یک نفر بیاید انتقاد کند. دنیا، سیاست، حقوق و منطقه را بشناسد. عظمت این ملت را هم بفهمد و زجر این ملت را هم بداند. بداند مشکل این مردم چیست و راه‌حل چیست. اشکالی ندارد که بیاید نقد و انتقاد کند و بگوید این راه غلط بوده و راه صحیح این است. حق اوست. فقط حق استاد نیست، حق همه است اما حق استاد بالاتر است. چون در شأن و مقامی است؛ تجربه علمی، هم آموزشی و هم پژوهشی دارد. او بهتر می‌تواند جامعه و مردم را لمس و درک کند.

 سخنان رییس جمهوری در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب

 منقدین؛ شناسنامه دار باشند

 بیشترین نقد امروز در جامعه از دولت و دولتمردان می‌شود و افتخار می‌کنم به دولتی که شرایطی را به وجود آورده است که همه به راحتی حرف می‌زنند و نقد می‌کنند و سخن می‌گویند و گاهی از کاه کوه می‌سازند. نقد حق مردم است. حق همه گروه هاست، چه اقلیت چه اکثریت. اما آنچه پسندیده نیست آنکه با پول مردم و با بیت المال مردم از دولتی که منتخب مردم هست و با رای اکثریت مردم شروع به کار کرده است کسی بخواهد به جای نقد تخریب را پیشه گیرد. این چیزی است که دولت نمی‌پسندد. از همه می‌خواهیم با شناسنامه حرف بزنند. بگویند از کجا هستند، وابسته به کدام جناح هستند و با نام جناح خود سخن بگویند نه با نام ملت ایران.

رییس جمهوری در دانشگاه شهید بهشتی

 کم سواد خواندن منتقدان

 خود شما باید دانشگاه را نقد کنید. چرا دانشگاه خاموش است؟ چرا استادان خاموشند؟. ما شهامت سقراط‌وار را می‌خواهیم. از چه می‌ترسید؟ چرا یک کار بزرگ بین‌المللی انجام می‌شود. استادان دانشگاه خصوصی برای رییس‌جمهوری نامه می‌نویسند. چرا نمی‌آیند حرف بزنند و صحبت کنند؟. لااقل این توافق ژنو اولین گشایش برای دانشگاه و برای پول دانشجوها بود. فقط یک عده معدود که از جای معدود تغذیه می‌شوند. آنها باید حرف بزنند. آنها هم البته حرف بزنند اشکال ندارد، نقد کنند اشکال ندارد، چرا یک عده کم‌سواد بیایند حرف بزنند؟ استادان دانشمند ما بزرگان دانشگاه ما خصوصی چرا حرف می‌زنند وا نمی‌آیند در میدان.

در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فناوری

 دولت از نقد و انتقاد استقبال می‌کند

 البته در یک جامعه پرنشاط باید نقد و انتقاد باشد. دولت از نقد و انتقاد استقبال می‌کند، اما به شرطی که نقدها دلسوزانه و سازنده باشد که ان‌شاء‌الله همه نقدها دلسوزانه است و باعث پیشرفت کشور می‌شود. ما از انتقاد استقبال می‌کنیم. مردم ما باید حرف بزنند. انتقاد من به دانشگاه این بود که چرا کمتر حضور دارند. می‌خواستم حضور فعال‌تر داشته باشد. نه تنها در روابط بین‌الملل، بلکه دانشگاه محصولش به جامعه برگردد و به نیازهای جامعه پاسخ دهد.

 نقد دولت و دولتمردان نعمت بزرگی است که باید در برابر آن با کمال تواضع سر فرود آوریم

نقد دانشجویان، همان قدر زیباست که حمایت آنان، مگر نقد حمایت نیست، نقد دولت و دولتمردان نعمت بزرگی است که باید در برابر آن با کمال تواضع سر فرود آوریم و بدانیم نقد دلسوزانه و سازنده نه تنها برای دولت بلکه برای کشور می‌تواند ثمرات بسیار ارزشمندی را به همراه داشته باشد.

سخنان روحانی در روز دهم مهرماه 1392 و در پایان جلسه ی هیات دولت

حتی اگر مخالفین راه این دولت یک درصد باشند، آن یک درصد حق دارند حرف بزنند و نقد کنند

یکی از مشخصات این دولت این است که انتقاد پذیر است و هر کس با هر لحنی انتقاد کند، البته ما دلمان می خواهد لحن انتقاد کاملا مودبانه و اخلاقی باشد و اعتراض حتما در چارچوب قواعد بازی باشد، به هر حال دولت از این به بعد قدم های بلندتری خواهد برداشت و این قدم کوچک دولت خواهد بود. برخی ممکن است مخالف باشند و یا اعتراض کنند. حق آنهاست که اعتراض کنند، اتفاقا من خودم به دو دستگاه مهم نظرسنجی گفتم که در کشور نظرسنجی دقیق کنند و نظر مردم را بگیرند تا ببینیم این حرکت دولت که گامی به پیش گذاشته است، چقدر موافق و چقدر مخالف دارد، حتی اگر مخالفین راه این دولت یک درصد باشند، آن یک درصد حق دارند حرف بزنند و نقد کنند. منتها همه یادمان باشد که در صحبت، نقد و انتقاد حتما منافع ملی را در نظر قرار دهیم. حتما نقد ما سازنده باشد و اخلاقی باشد، همه ما، حالا ممکن است دولت هم به کسی نقد داشته باشد و آن هم به همین صورت است، هیچ اشکالی ندارد اگر کسی نظری و نقدی دارد بیان کند

سخنرانی رییس‌ جمهوری در اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات

 هیچ شکایتی نکنند

 چطور امروز برخی آزاد آزادند و برخی از این آزادی سهمی اندک در اختیار دارند. منتقدان مخالفان این دولت آزاد هستند و آزاد خواهند بود. اما بگذارید به همان اندازه همراهان دولت هم آزادی و امنیت داشته باشند. نقد کنند، به ویژه نقد سازنده. این افتخار دولت است. در هیات وزیران به مسئولان گفته‌ام که نباید شکایتی از طرف دولت نسبت به روزنامه و رسانه باشد. می‌بینید که امروز انتقاد صریح می‌کنند و این حق آنهاست 

سخنان رییس‌ جمهوری در مراسم سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

  همه ما باید نقد را بپذیریم

دولت، دولتی مسئولیت‌پذیر و پاسخگو در برابر ملت و انتقادپذیر خواهد بود. دولت به انتقاد سازنده افتخار می‌کند. همه یادمان باشد، باید به فکر انتقاد باشیم. هیچ‌کس به فکر انتقام نباشد. همه ما تلاش کنیم، نقد سازنده، همان جمله النصیحه لائمه المسلمین. نصیحت یعنی دلسوزی و با اخلاص سخن گفتن و با گفتار صحیح کمک کردن. نصیحت به معنای کمک از راه سخن دلسوزانه است. همه ما باید نقد را بپذیریم یادمان باشد همه ما ممکن است اشتباه کنیم. این دولت اگر در مورد خاصی اشتباه کرد، به صراحت به مردم خواهد گفت و به صراحت از مردم عذرخواهی خواهد کرد.. 

گفت وگوی زنده تلویزیونی رییس جمهوری با مردم17 بهمن

 تحمل ها را بالا ببریم

 همه تحمل‌ها را بالاتر ببریم. نقد اشکال ندارد اما همه به هم احترام کنیم و ان‌شاء‌الله نقدها سازنده باشد و بتواند موجب تعالی بیشتر کشور شود. 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پ ن :

فقط اینکه شیخ حسن آقا این راهش نیستا!! نگی نگقتی.

  • سید هادی حسینی

نظرات  (۲۱)

من و تصمیم کبری ...

c3ed
پاسخ:
سلام علیکم
خدمت میرسم
سلام

این را هم اضافه کنید:
حسن روحانی در جلسه رای اعتماد وزیر ورزش و جوانان «مردم در ۲۴ خرداد به افراط، تفریط، خشونت، خودرأیی، تک رأیی، عدم مشورت و عدم تدبیر رأی ندادند و به اعتدال، تدبیر و عقلانیت رأی دادند.»

یعنی همه بقیه کاندیداها افراطی و تفریطی و خشونت طلب و خودرای و تک رای و مشورت ناپذیر و بی تدبیر و ... بوده اند؟


یادش بخیر که رهبر عزیز انقلاب تا آخرین لحظه دولت دهم دکتر احمدی نژاد را تائید کردند و ایشان هم با مردم ایرن مهربان بود.
ظلم هایی که به رئیس جمهور محبوب ایران شد، امروز عقوبتش را نشان می دهد.
کاش آنهایی که تحلیل های نفس خودشان را به جای تائیدات آقا قرار دادند، توبه می کردند تا درهای رحمت باز شود. خدا کند دیر نشده باشد.
پاسخ:
سلام دوست عزیز.
دقیقا همین طوره که می فرمایید. این یکی رو فراموش نکردم/ یاد شعار های توهمی ایشون تو ایام انتخابات افتادم. 
ای خدا
  • @کربلائی @ .....
  • آه ازاین غفلت
    پاسخ:
    سلام 
    ممنون از حضورتون
  • پریشان نویس
  • یک طرقه صجبت نکنیم
    اتفاقا گاها ادبیات دکتر احمدی نژاد هم تند و زننده میشد!
    اما خب در حکم یک رییس جمهور و در مقایسه با ابهت و شان رییس جمهور این رفتار زننده بود
    هیچ دولتی بی عیب نیست
    اما در باب دولت احمدی نژاد باید گفت دکتر هم کج خلقی هایی داشت و هم اینکه گاها با اقا در تنش و مخالفت محض بود!
    این ها یادمان باشد
    از محسنات دولت یازدهم این است و تاحالا خیچ تقابل و مخالفتی با اقا نداشتند دکتر روحانی
    اما خب بازهم میگویم
    جوجه را اخر پاییز میشمرند و هیچ دولتی بی عیب نیست...
    پاسخ:
    سلام 
    موافق شما هستم که هیچ دولتی بی عیب نیست و اینکه احمدی نژاد هم کج روی داشت. البته من در این پست طرفداری و جانبداری از احمدی نژاد انجام ندادم . ولی کسی که خود را طلایه دار اخلاق می داند و می خواهد که نقد شود این طور برچسب زدن اصلا اخلاقی نیست. اتفاقا دولت یازدهم هم تقابل با رهبری داشتند چند مورد. و اینکه احمدی نژاد هم در دولت نهم خط قرمز ها رو رعایت می کرد و در دولت دهم کج روی بیشتری داشت.
    بهرحال تشکر از حضورتان
    یاعلی
    به نام خدا.سلام خسته نباشید و دست مریزاد. شما به روش خوبی موضوع رو باز کردید.این موضوع نقد نشات از خیلی چیزها میگیره.اینکه شما قشری رو از حیطه ی نقد خارج کنید اصولی است اما در چند شرایط.اول اینکه عصر و نسل انسان های مدرنیته باشه (که من در مورد ایران شک دارم هنوز این عصر مدرنیته برقرار باشه) پی نوشت هم بگم منظور از مدرنیته عقب مونده نبودن با بودن نیست بلکه منظور دوره ای خاص در تغییر و تحولات جامعه به خصوص بخش ادبی هست .(البته این تعریف کامل نیست.فقط در حدی گفتم که معنای حدودی جمله م معلوم شه)
     در عصر مدرنیته کسانی که مدرن نویسی دارند در مورد نقد اثار این ادعا رو دارند که فقط برای قشر فرهیخته مینویسند و به جامعه ی عام مردم کار ندارند.با فرض اینکه یک درصد یک درصد آقای محترم ریاست جمهوری جامعه و  عصر زندگی ما رو مدرنیته در نظر گرفتند رفتارشون توجیه پذیره.اما من از شما سوال میکنم.رئیس جمهور مال قشر خاصی از مردم ه؟ آیا قبل از انتخاب شدن حرفی از دیدگاهشون راجع به جامعه مدرنیته گفته بودن؟
    من که فکر نکنم مگر اینکه اون کلید که گفته بودن استعاره از مدرن بودن باشه :))
    با همه ی اینها همه ی القاب یک طرف جمله ی دیشب یک طرف :-) فکرکنم همینطوری پیش بره بزودی خواهیم توانست کتابی تحت عنوان "ادبیات خاص رئیس جمهور با منتقدان" رو  به چاپ برسونیم :)
    امیدوارم همچنان از شما بخوانیم.
    موفق باشید و قلمتان مانا.
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنون از حضور و نظر مفصل و کاملتون
    انشاء الله ابن طوری که می فرمایید بشه
    التماس دعا
  • حسین کریمی
  • ادب مرد به ز دولت اوست...
    پاسخ:
    دقیقا همه همین رو میگن. 
  • معبر سایبری وب آلفا
  • یادش بخیر در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال 92 آقای حسن روحانی بشدت منتقد ادبیات دولت آقای احمدی نژاد بودند و امروز ما عادت کردیم به برچسب های تازه از جناب رئیس جمهور با ادب فعلی...

    رئیس جمهور محترم راست گفته، خب به جهنم برورید تا نلرزید. اما جناب رئیس جمهور جهنم اونجاست که هر ثانیه بخاطر غفلت دولت تدبیر و امید در حال لرزیدنه!

    دقیقا وقتی ایران انرژی هسته ای خودشو تعلیق کرد و اجازه داد جاسوسان آژانس بین المللی انرژی اتمی کل نیروگاه های هسته ای کشورو پلمپ کنن و غنی سازی 20 درصد هم اکسید شد، اسرائیل با خیال راحت به غزه حمله کرد.

    جهنم زمانی بیشتر گرم شد و بیشتر لرزید که رئیس جمهور ایران زمانی که تمام چشم های دنیا منتظر سخنرانی وی علیه رژیم کودک کش بودن درخواست سخنرانی در روز قدس رو به بهانه مشغله کاری در روز جمعه نپذیرفت.

    بله جهنم جایست که شما برای مردم بی دفاع فلسطین در غزه با لبخند های سیاسی به دشمنان بشر از روی ترس و لرز درست کردید...
    پاسخ:
    سلام برادر 
    تشکر از حضور و نظر خوبت
    یاعلی
    این هم مهم بود ...جا انداختید
    عده ای بیکار متوهم که ...
    ادب مرد به زدولت اون دیگه نیست مثل اینکه!
    پاسخ:
    سلام علیکم
    شکر خدا توهین های جناب پرزیدنت زیاده هر چی بنویسیم بازم هست
    تشکر از حضورتون
    یک لینک براتون میذارم  فرصت کردید بخونید.در مورد پاسخ نماینده های مجلس به صحبت های اقای روحانی ه.خواندنش خالی از لطف نیست و مربوط به نوشته هاتون ه.
    http://fararu.com/fa/news/202202/%D9%88%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4-%D9%84%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AF%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C

    یا علی


    پاسخ:
    سلام علیکم
    تشکر. حتما می خوتم.
  • انسان غریب
  • سلام میشه نظرتون رو راجع به پست ثابتم اعلام کنید

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام 
    چشم خدمت میرسم
  • علی معراجی
  • سلام علیکم

    اول در پاسخ به اون عزیزی که گفتن دولت یازدهم با  رهبر عزیزمون در تنش نیست بگم که شما مطلعد باشید وقتی که آقا فرمودند من نسبت به این مذاکره ها خوش بین نیستم ، آقای روحانی در پاسخ گفتن که در مذاکرات خوش بین بودن معنایی ندارد ! ایشون غیر مستقیم به رهبر توهین کردن یعنی آقا چیزی نمیدونه و ایشون استاد همه چی دونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    من که به شخصه از دولت یازدهم زیاد راضی نیستم قابل توجه وزرایی که گفتن راننده ها و لبو فروشا  نباید در مورد انرژی هسته ای نظر بدن باید گفت که مردم کور نسیتن و یادشون نرفته که این همه شهید هسته ای دادیم و خون دل ها خوردیم تا این تکنولوژی رو بدست بیاریم و فشار  تحریم ها رو تحمل کردیم و حافلا حاضر نیستیم که از دستش بدیم

    نکنه دولت یازدهم فک میکنه که ما گوشمون درازه؟؟؟؟!!!!

    دولتی که تاب و تحمل انتقاد سازنده رو نداره که درد مردم رو نمیفهمه ّ آقای روحانی اگه شعار ها و ادعاهتون یادتون رفته دوباره برید فیلم ها و  شعارهای زمان انتخابات رو مرور کنید ما که دولتی به معنای واقعیه تدبیر و امید ندیدیم...اللهم عجل لولیک الفرج بحق زهرا (س).یا علی مدد

    پاسخ:
    سلام علی جان ممنون از کامنت مفصل و کاملت
    واقعا هم همین طوره. شعار ویژه دکتر روحانی که از یاد من نمیره: هر کس بد ما به خلق گوید** ما چهره او نمی خراشیم.
    یامهدی

    کجان اونایی که تعریف می کردند از این آقا؟! 


    ادب از که آموختی... 


    پاسخ:
    سلام علیکم
    اون دوستان الان میگن ما که از ایشون حمایتی نداشتیم
    آقای رئیس جمهور صدای دوستان را هم درآورد!
     روزنامه ابتکار:آقای رئیس جمهور! «روحانی» باشید همان یک احمدی نژاد برای ما کافی است!
     

    بخشی از نامه صادق زیباکلام به حسن روحانی:

    جناب آقای دکتر حسن روحانی
    ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران خلدالله ملکه

    با سلام و تحیات از برخی بیانات جنابعالی در جمع سفرا کشور خطاب به مخالفین مذاکرات هسته‌ایی هم شگفت زده شدم و هم متاسف. عبارات و کلماتی بکار بردید که واقعا بدور از انتظار از شما بود و بیشتر یاد آور لحن یکی از روسای جمهور سابقمان. من بنا ندارم در خصوص بکار گیری آن سخنان چیزی بنویسم. تصور می‌کنم قبح آن اظهرمن الشمس است. بعلاوه مطمئن هستم نزدیکان باندازه کافی به حضرتعالی در خلوت انتقاد کرده باشند.‌ای بسا خودتان هم اکنون ترجیح می‌دادید آن ادبیات را بکار نمی‌بردید. بنده البته درد شما را درک می‌کنم. عده ایی نگران هستند که اگر توافق هسته‌ایی با آمریکا صورت بگیرد، تکیف علم و کتل آمریکا ستیزی و بساط «مرگ بر آمریکا» چه خواهد شد؟ اما باز هم نمی‌توانم با ادبیات شما همراهی کنم. بهاء ابراز آن ادبیات را شما نمی‌پردازید بلکه هزینه آنرا نویسندگان مستقل می‌پردازند. شما بنزین بر روی آتش خشونت گرایی تندرو‌ها می‌پاشید و شعله‌های بر خاسته از آن دامان اهل قلم آزاد اندیش کشور را می‌گیرد.


    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنون از حضورتون.
    ببینید انی شل مغز هم به صدا در اومد و گفت شگفت زده شدم. البته که من با جملات و نظر زیباکلام موافق نیستم. منتها اقدام روحانی فوق العاده زشت بوده.
    احمدی نژاد در یاد ندارم که به مردم ایران توهین کرده باشد مثله حسن روحانی
    سلام
    رفاقت به سبک حبیب 4
    به روز شد

    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام
    با اشتیاق خدمت میرسم
    سلام ، میدونی مشکل کجاست ؟
    مشکل از حسن و کلید و امید و...تدبیر و شعارو... نیست ،طی بررسی انجام شده متوجه شدند مشکل از صندلی حسن بوده 
    یکی بیاد بهش بگه این صندلی وفاش از سگ کمتره ،حسن جون باز جو گرفت ، گند زدی!!!!!!!!!!!!!!!!
    اصلا" غصه نخور، میمیری! محمود و اکبر هم بعضی موقع مثل تو بودند، یک ذره عبرت بد نیستا!
    پاسخ:
    سلام 
    حرف حساب جواب نداره. منتها من فکر می کنم قضیه فراتر از وفای صندلی و حب دنیاست

    سلام لطفا بفرمایید با چه عنوانی لینکتون کنم
    پاسخ:
    با نام وبلاگ لطفا
  • عاشق اهلبیت ع

  • سلام 

    بروز هستیم با مطلب جدید با عنوان انتظار

    یاعلی النقی ع
    پاسخ:
    سلام علیکم
    خدمت میرسم
  • بسیجی فدایی رهبر
  • سلام برادر
    به وزیر زبون نفهم بفهمونید که همین راننده ها و لبو فروشا بودن که هشششت سال جنگیدن تا توهه وزیر تو آسایش باشی
    منتها در مورد آق شیخ حسن باس بگم که ایشون ظاهرا سرش به تنش سنگینی کرده.
    یا حق
    پاسخ:
    سلام علیکم برادر گرام
    همین رو بگو منتها کو گوش شنوا؟؟؟؟
    ایشالا سر به راه میشه و با ملت فهیم ایران اسلامی درست تر از سابق رفتار می کنه
    یازهرا
    واقعا ب نظرتون دولت یازدهم مخالفتی با آقا نداره؟ ببینید ی دور سخنرانی اخر اقا رو گوش کنید بارها میگه من از اول گفتم مذاکره نکنید و مذاکره با امریکا هیچ سودی نداره و تاکید میکنه ک اینکار ب ضرر ایرانه! اونوقت اقای روحانی اصلا توجه کرد؟
    اقای روحانی حتی اجازه ندادن عکس امام و رهبر و توی اتاقشون بزنن اونوقت چنین آدمی با دکتر احمدی نژاد مقایسه میشه؟
    پاسخ:
    سلام علیکم
    بالاخره زاویه که دارن منتها باز هم منتخب مردم هستن منتها باید به نقد دلسوزان نظام گوش بدن. امیدواریم اصلاح کنند عقایدشون رو.
    اشکال نداره ؛


    یا حضرت اعتدال
    شاید
    جهنم
    خلاص کندمارا
    از یخبندان فرهنگی و سیاسی تان
    پاسخ:
    سلام علیکم
    تشکر از حضورتان
    التماس دعا
    من معتقدم، ادبیات ممو، لولو، گمشو و ................................................................ بعضیها که شما حمایتش می کنید، در کتابی با عنوان اولین رئیس جمهور ادیب ایران چاپ شد
    پاسخ:
    بسلامتی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی