ولایت در اسلام ناشی از ارزش هاست

و لا تحســبن الذین قتلــوا فی سبیل الله امـواتا بل احــیا عند ربهم یرزقــون

ولایت در اسلام ناشی از ارزش هاست

و لا تحســبن الذین قتلــوا فی سبیل الله امـواتا بل احــیا عند ربهم یرزقــون

ولایت در اسلام ناشی از ارزش هاست

سید هادی حسینی

پیوندها

زیراکس اردوغان ترک و بنی صدر ایرانی در مصر هم ماندگار نشد

اگر در این چند روز گذشته اخبار کشور مصر را بررسی کنیم و قدری به این موضوعات با دقت بیشتری بنگریم به وضوح حوادث سال 59 و 60 جمهوری اسلامی ایران را می بینی که با نام اسلام و اسلام خواهی رای خوبی از مردم گرفته اند و بلافاصله بعد از انتخابات همسویی با آمریکا و اسرائیل را در پیش گرفتند. به نظر من این رویه ای کاملا نخ نما و متدی کاملا غیر کاربردی است چون در ابتدای دولت محمد مرسی که خود را نماینده اخوان المسلمین می دانست و حمایت قاطبه مردم مصر که انقلابیون را شامل میشد و خواستار این بودند که بعد سه دهه که دولت در اختیار فردی لائیک و ضد دین بنام نامبارک قرار داشت دولت و کشور خود را به فردی بسپارند که اسلام را پایه و اساس تصمیم گیری های خود قرار دهد و روابط خود را با رژیم صهیونیستی و ارسال گاز به مناطق اشغالی را قطع نماید و مرز های خود را با نوار غزه بازگشایی کند تا ما یحتاج آن مردم رنج دیده از این طریق امکان پذیر گردد اما بلافاصله دیدیم که محمد مرسی نه تنها این اقدامات را انجام نداد بلکه قدم جای پای نامبارک گذاشت و اقدامات او را تکرار کرد.



سندی که بر این گفته های من مبنی بر در صراط آمریکا بودن محمد مرسی صحه می گذارد این است که داود اوغلو وزیر امور خارجه دولت ترکیه امروز اذعان نمود که شرایط باید طوری مهیا گردد  که محمد مرسی به قدرت برگردد. و بنظرم یکی از بدترین مواضع این شخص در طول دوران ریاست جمهوری اش بر کشور مصر هم سخنان او در اجلاس کشورهای عدم تعهد در شهریور ماه سال 1391 در تهران می توان نام برد.

و حال می بینیم که ارتش این کشور در یک کودتای بدون خونریزی رئیس جمهور را خلع و رئیس دادگاه قانون اساسی را به عنوان رئیس جمهور موقت و مسئول برگزاری انتخابات زودهنگام معرفی نمود و رئیس جمهور موقت هم مجلس را تعطیل کرد و اقداماتی از این دست داشت.و ارتش هم سران بلند پایه اخوان المسلمین را هم دستگیر کرد و به زندان المزرعه منتقثل نمود.  و از همه جالب تر هم سکوت محض ایالات متحده آمریکا در خصوص وقایع مصر است و اینجا نقش مردم مصر حفظ بصیرت خود و هوشیاری است که از این موقعیت پیش آمده و نتایج این اقدامات به نفع آمریکا و هم پیمانان عرب آنها در منطقه به اتمام نرسد و هر آنچه مردم انتظار دارند و خواسته آنان است محقق شود. 

ای کاش مردم مصر متد و الگوی خود را در جهت حفظ دستاورد ها و خود انقلاب خود را از مردم ایران اسلامی می آموختند و می توانستند مدیریت بحرانی مناسبی در شرایط امروز کشور خود ایفا نمایند. البته ما که قدر نعمت ولایت فقیه و رهبری نظام رو نمی دونیم و این برگ برنده انقلاب ما با کشورهایی است که بیداری اسلامی دارند و نظام های دیکتاتور خود را سرنگون می نمایند.

یاعلی جان ها فدای سید علی

  • سید هادی حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی